Vanlige spørsmål og svar

Mange av de spørsmålene vi får er ganske like, og vi har samlet mange av dem her. Velg kategori for å begynne å søke etter svar på spørsmålet ditt. Finner du ikke svaret, kan du kontakte oss.

Tilbake

Spørsmål og svar - Kortbetaling

Jeg har problem å fullføre kortbetalingen med Verified by VISA eller Mastercard SecureCode, hva skal jeg gjøre?

Svar:

Verified by VISA eller Mastercard SecureCode, anbefaler vi deg å først kontrollere sikkerhetsinnstillingene i nettleseren din når det gjelder popup-vinduer.

Hvis du, etter at du har skrevet inn alle kortopplysningene dine og klikket på knappen "Betal nå", får opp en melding om at et nytt vindu vil åpnes men det ikke skjer noe, skyldes det at kortutstederen din har en tekniske løsning for MasterCard SecureCode og Verified by Visa som krever at et popup-vindu kan åpnes.

Dette fordi det har vist seg at problem som gjelder kortbetalinger med Verified by VISA eller Mastercard SecureCode som oftest skyldes sikkerhetsinnstillinger i kundens nettleser. Hvis nettleseren din for eksempel er innstilt til å blokkere popup-vinduer, kan dette føre til at det ikke er mulig å gjennomføre betalingen.

Dette fordi Avarda, som er vår betalingspartner når det gjelder kortbetalinger, kommuniserer med kortutstederen din (les bank) etter at du har skrevet inn sikkerhetskoden. Sikkerhetskontrollen for Verified by VISA eller Mastercard SecureCode gjøres hos kortutstederen og ikke hos Avarda.

Vi anbefaler ikke at du som kunde endrer innstillingen i nettleseren din slik at alle popup-vinduer tillates. Men ved problem anbefaler vi deg å sjekke at nettleseren din ikke er stilt inn til å blokkere alle popup-vinduer. Det kan for eksempel skje dersom du har installert tillegg i nettleseren som blokkerer annonser.

For informasjon om å innstillingene for å tillate popup-vinduer, se spørsmålet som handler om dette.